Vlakové nádraží - ostuda Radotína!

Jedním z nejhorších míst v Radotíně je jeho vlakové nádraží. Oprýskané budovy, nepořádek kolem trati, chybějící bezbariérové přístupy a navíc neschopné modré uniformy. Bohužel, na lepší časy se zatím neblýská...

Vlakové nádraží - ostuda Radotína!

Státní podniky České dráhy a Správa železniční a dopravní cesty se rády chlubí rekonstrukcemi nádraží či vybudováním nových příměstských zastávek. Radotín však dobrá zpráva tohoto druhu v dohledné době nečeká. Radotínská stanice přitom dnes patří k nejzchátralejším nádražím v České republice vůbec. A nejde jen o vzhled budov, ale dnes už zejména o bezpečnost. Nerovnosti a díry v chodníku před nádražní budovou, pokřivené perony, na něž je nutné přeskákat po kolejích a ze kterých se těžko nastupuje do vlaku - pro seniory, maminky s kočárky či cyklisty je přístup k vlaku doslova hororem.

Proč se nádraží neopravuje?

Rekonstrukce nádraží souvisí s modernizací III. železničního koridoru, tedy úseku mezi Prahou a Berounem. Právě tento úsek nabral při plánování koridoru největší zpoždění, když se investor - Správa železniční a dopravní cesty - rozhodl po dvou letech opustit naivní myšlenku ražby tunelu mezi Prahou a Berounem. A tak se termín skutečného zahájení rekonstrukce nádraží v Radotíně neustále posouvá. O nutnosti vybudování nádraží bez bariér psal starosta Radotína Karel Hanzlík již před komunálními volbami v říjnu 2014 (viz zde). Dnes je jasné, že do konce volebního období v roce 2018 se nového nádraží nedočkáme, byť bychom to panu starostovi přáli...

Podle tiskového mluvčího Správy železniční a dopravní cesty Marka Illiaše začne rekonstrukce nádraží nejdříve za dva roky.

"V současné době probíhá příprava na zpracování PD a ostatních inženýrských činností, která se bude týkat stavebních úprav přednádražního prostoru, zpevněných ploch a s tím spojeném bezbariérovém přístupu, nových výtahů a podchodu, úpravy technologie v objektu aj. Termín ukončení přípravy a vlastní započetí těchto prací je plánovaný v horizontu 2018-2020," uvedl na náš dotaz Marek Illiaš. Podle něho se rekonstrukce nebude týkat nádražní budovy, na kterou zatím v rozpočtu peníze nejsou.

Více než tisícovka lidí, která nádražím v Radotíně denně projde, si tedy bude muset na bezpečnou a pohodlnou cestu k vlaku ještě počkat.

A ještě poznámka na závěr:

Za stav radotínského nádraží nemůže ani radnice, ani pánové výpravčí, kteří v nádražní budově pracují. Ti by však mohli zajistit důstojné podmínky pro ranní cestu stovek lidí do práce - stačilo by kolem nádraží uklidit a také informovat včas cestující o zpožděních vlaků. Nesčetněkrát se stává, že při zpoždění lidé pobíhají mezi jednotlivými nástupišti ve snaze zjistit, z kterého peronu vlak pojede. Na radotínském nádraží je však v současné době nejen pobíhaní, ale i chůze, tak trochu "o hubu".

 

20160810_080043.jpg

20160810_080200.jpg

20161017_075105.jpg

20161017_075211.jpg

Váš komentář

Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit
Radka Růžičková
Musim bohuzel souhlasit,pro me osobne je horor jit s ditetem na nadrazi nebo kolem nadrazi.Bud slapneme na rozbitou lahev od piva nebo v horsim pripade na injekcni strikacku.Jeste zive mam v pameti,jak jsem rusila veskere cestovani s kocarkem,protoze kolem poledne se nasel malokdo by mi pomohl vynest kocar do schodu (kdyz jsem pres koleje nemohla...).Je to skoda,obzvlast,kdyz je nadrazi stredobodem sirokeho okoli...
Svatava Páleníková
Líbí se mi vaše poznámka na závěr - mohlo b ybýt na nádraží alespoň čisto. Na úklidovou četu snad ještě peníze jsou, když už nejsou na rekonstrukci.