Vykolejený vagon je odstraněn, tunýlek se otevře asi příští týden

Fatální následky mohla mít nehoda nákladního vlaku, který při posunu vykolejil a jeden z vagónů přistál až na venkovní zahradě restaurace Rozmarýn. Neštěstí se stalo v 8.40 hodin, tedy jen několik desítek minut poté, co tunýlkem procházely děti a studenti do blízké základní a střední školy.

Vykolejený vagon je odstraněn, tunýlek se otevře asi příští týden

"Bylo velké štěstí, že v době nehody podchodem nikdo neprocházel a že nedošlo k tragickým následkům," říká Miroslav Knotek, místostarosta radotínské radnice. Ta také ihned po nehodě povolala městskou policii, aby místo nehody zabezpečila. Hlídky policie a zábrany budou na obou stranách tunýlku pod tratí ještě několik dní.

"Po odstranění vykolejeného vozu bylo prozkoumáno místo nehody, vypadá to, že poškození tunýlku nebude až tak fatální. Podchod  možná budeme po opravách moci otevřít už příští týden, rozhodující ale bude posouzení místa statikem," vysvětlil Miroslav Knotek.

Podle prvních šetření nehodu nezpůsobila technická závada, ale šlo o selhání lidského faktoru, což potvrzuje i Drážní inspekce. "Dosud víme, že došlo k nedovolené jízdě za návěstidlo zakazující jízdu a proražení zarážedla kusé koleje a následně k vykolejení. Konkrétní příčiny nehody budou uvedeny v závěrečná zprávě, která bude uveřejněna na našem webu. Na její zpracování má náš úřad až 12 měsíců," uvedl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

Nákladní vlak i kusá kolej jsou v majetku společnosti Českomoravský cement a také obsluha vlaku, která nejspíše nehodu způsobila, je zaměstnána u této společnosti. Její ředitel Ladislav Damašek našemu portálu sdělil, že příčina nehody je dosud v šetření, a proto nemůže uvést jakékoli bližší informace. Odmítl však, že by v případu nehody mohl hrát roli alkohol. "Dechová zkouška, kterou na místě provedla Policie ČR, byla negativní," uvedl Ladislav Damašek.

Jaké kroky firma hodlá podniknout, aby se již nehoda neopakovala, ale zatím nesdělil. Zajímali jsme se totiž hlavně o to, jakým způsobem společnost hodlá zabezpečit provozování vlečky v budoucnosti."Toto je rozhodně otázka, kterou se budeme zabývat," dodal ředitel Damašek.

Radotínská radnice bude podle svého starosty Karla Hanzlíka o bezpečnosti provozu vlečky s vedením Českomoravského cementu jednat. "Nabízí se například zkrácení koleje, kde se posouvají nákladní vlaky tak, aby vlak zastavil několik desítek metrů před tunýlkem. Řešením by mohlo být i posunování menšího počtu vagónů. Určitě budeme chtít záruky bezpečnosti, aby se podobná nehoda už v budoucnu nemohla opakovat," řekl starosta Karel Hanzlík.

Místo, kde se nehoda stala, by mohlo být bezpečnější i poté, co se dokončí část rekonstrukce železniční tratě Praha-Beroun a radotínského nádraží. Právě na místě nehody povede kolem trati betonová a protihluková stěna. Viz obrázek níže.

 

 Radotín zákres_3971.jpg

Fotogalerie

Váš komentář

Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit